AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
Bycie aktywnym nie tylko pozwala na spalenie energii i poprawę układu krążenia, lecz także przypomina, aby dobrze się z sobą czuć i zauważać poczynione postępy. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną, mamy dla Ciebie kilka wskazówek:
 
1. Skonsultuj się z lekarzem i poznaj swoje ograniczenia
2. Zacznij powoli. Zbyt duża intensywność na początku może prowadzić do urazów, które przeszkodzą w uzyskaniu zamierzonych celów
3. Ustal plan. Wyznacz cele, zarówno krótkoterminowe (jak długo będzie trwał spacer), jak i długoterminowe (dlaczego to robię i jak będzie wyglądał osiągnięty sukces)
4. Miej plan awaryjny. Miej świadomość, że jeśli nie dajesz rady zrealizować pierwotnego planu, są dostępne inne zasoby, tzn. trenerzy, książki, Internet
5. Zaplanuj ćwiczenia jako część dnia. Przyzwyczajenie się do ćwiczeń zajmuje około sześciu tygodni. Planowanie z wyprzedzeniem przez pierwszych sześć do ośmiu tygodni umożliwi Ci wdrożenie się i przyzwyczajenie do ćwiczeń
6. Umów się z drugą osobą. Dwie osoby łatwiej trzymają się ustalonego planu
7. Wybierz taką aktywność, którą lubisz. To zdaje się być oczywiste, lecz ćwiczenia stają się w mniejszym stopniu obowiązkiem, a w większym przyjemnością, jeśli robisz to co lubisz
8. Urozmaicaj. Im więcej masz opcji, tym większe prawdopodobieństwo, że się zmobilizujesz
9. Dodaj ruch do swoich codziennych czynności. Dodanie aktywności do różnych czynności w ciągu całego dnia doda Ci energii, wytrwałości i ułatwi spalanie kalorii
10. Każdy drobiazg się liczy. Idź schodami, nie szukaj miejsca do zaparkowania najbliżej wejścia, i wyjdź na dodatkowy spacer z psem. Małe rzeczy potrafią wiele znaczyć
INNE AKTUALNOŚCI
zamknij